به گزارش مشرق، کانال تلگرامی محلل منتشر کرد:

شهید سیدحسن نصرالله ستون لبنان بود؛ حتی در زمان بررسی وضعیت کشورهای منطقه در نهادهای ذی‌ربط ایرانی، کمترین نگرانی و وقت برای لبنان بود زیرا همه می‌گفتند در لبنان سیدحسنی وجود دارد که امور را مدیریت می‌کند اما در عراق، سوریه و ... چنین چیزی نیست. نقش سید مقاومت در مدیریت امور داخلی لبنان نیز راهبردی بود.

پس از شهادت سید، متاسفانه برخی سیاستمداران غرب‌زده و ترسوی لبنانی با مشاهده وضعیت به سمت آمریکا علناً غش کرده و هم خواستار پذیرش ۱۷۰۱ و هم ریاست جمهوری گزینه آمریکا رفتند. موازی با آن نیز یک جنبش دیپلماتیک آمریکایی در بیروت برای به کرسی نشاندن ژنرال جوزف عون آغاز شده است.

در این بین و در سفر دکتر سیدعباس عراقچی، تهران پیام محکمی مبنی بر حمایت از حزب‌الله را ارسال کرد؛ هم به مقامات حزب‌الله و هم به مقامات لبنانی، به آنان نیز گوشزد شد که ایران به پشتیبانی از حزب‌الله ادامه می‌دهد و آنها نیز باید مراقب رفتارهای خود باشند.

هدف این تحرکات، حذف مقاومت از معادلات سیاسی لبنان و سپس منطقه به عنوان بخشی از هدف کلی‌تر "ریشه‌کنی مقاومت" قرار دارد؛ در صورت وقوع این موضوع، فشار به حزب‌الله جهت خلع سلاح خود دو چندان خواهد شد. گفته شده در تماس تلفنی دو روز پیش نتانیاهو با مکرون، نتانیاهو به مکرون تاکید کرده که حملات اسرائیل، فرصت خوبی برای فرانسه است تا معادلات داخلی لبنان را نیز به نفع خود تثبیت کند پس باید با آمریکایی‌ها هماهنگ باشد.

با توجه به اشتغال شدید رهبری‌ کنونی حزب‌الله بر امور امنیتی و نظامی، پیشبرد مسائل سیاسی به دکتر نبیه بری، رئیس پارلمان واگذار شده است. سه گزینه جدی ریاست جمهوری، جوزف عون(آمریکا)، الیاس البیسری(قطر) و جورج خوری(امارات، پوششی عون و به قول خود لبنانی‌ها: میشل سلیمان دوم) هستند. ناصیف حتی، عصام سلیمان و زیاد بارود دیگر گزینه‌ها هستند. موضع رسمی حزب‌الله البته این است که دخالتی نمی‌کند اما افراد رادیکال را نیز نمی‌پذیرد ضمن اینکه باید اولویت کشور توقف تجاوز دشمن باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    0 0
    لبنان که ویرانه شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس